Hoe je

geld kunt verliezen met je bedrijfsnaam

Het lijkt misschien niet logisch, maar de naam van je bedrijf kan een directe impact hebben op je winst. Neem nou duurzaamheid. Uit onderzoek blijkt

Lees verder

Slimme tips

om die domeinnaam wél te krijgen

Na lang toewerken en plannen ben je er eindelijk: klaar om de onderneming te lanceren waar je al jaren van droomt! Alles ligt klaar: een

Lees verder

Trends in

bedrijfs- en merknamen 2024

Dit jaar werd heel Nederland opgeschrikt door de plotselinge naamswijziging van Tele2 en T-Mobile. In een vloek en een zucht was het opeens Odido. Het

Lees verder

Wie bedacht

Cyber Monday?

Cyber Monday werd voor het eerst geïntroduceerd in 2005, dat is toch alweer een tijdje geleden! Het is ontstaan als een online tegenhanger van Black

Lees verder

Beeldmerk versus

woordmerk, wat moet je registreren?

Waar we hier bij Namarama sterk in zijn is het bedenken van woordmerken. Unieke woorden, termen, lettercombinaties die je nergens anders tegenkomt. Zodat je dat

Lees verder

Bedrijfsnamen horrorverhalen

deel I

Vandaag is het Halloween! Een mooi moment om enge verhalen te vertellen. Velen kennen nog steeds Yahoo!, niemand kent Altaba, een gedrocht van een naam.

Lees verder

Hoe zet

je ChatGPT in om een nieuwe bedrijfsnaam te bedenken?

Creativiteit lijkt iets wat ons niet allemaal gegeven is. Toch zit het in ieder van ons, kijk maar naar je kindertijd. Daarin kon je onbezorgd

Lees verder

Namarama bestaat

7 jaar!

Zeven jaar creativiteit, innovatie en natuurlijk: de verhalen die ik hier met jullie mocht delen.   Het begin: Toen ik Namarama startte, had ik een

Lees verder

Odido, yes

or no?

Wat een week was het weer. Nederland werd opgeschrikt door de introductie van Odido. Niet hier bedacht, maar ik vond er natuurlijk wel wat van

Lees verder

Een passende

bedrijfsnaam bedenken met hart, hoofd en mond!

Het bedenken van een bedrijfsnaam verschijnt vaak als laatste op de takenlijst, maar paradoxaal genoeg, is het de eerste en meest fundamentele pijler waarop de

Lees verder

vraag een naamsessie aan

Een goede naam is onderscheidend, herkenbaar en blijft ‘plakken’. Ook op zoek naar de beste naam? Maak nu een afspraak voor een gratis naamstrategie.

Maak een afspraak