LeSud, nieuwe elan voor Leenbakker

Door merkmakers Motif werd ik gevraagd om een merknaam voor de nieuwe lijn buitenmeubels van Leenbakker te bedenken. Het was een nieuwe lijn van goede kwaliteit buitenmeubilair.

Ik ben op zoek gegaan naar een zonnige naam. Eentje die past het gevoel waarvoor je buiten wilt zitten: lekker warm in de zon, in je tuin. Vakantiegevoel noem ik dat. Er kwamen ongeveer 7 namen die pasten bij dit gevoel maar de keuze viel al snel en unaniem op LeSud. Frans voor ‘het zuiden’. Frankrijk is nog steeds een enorm populair vakantieland en deze naam refereert naar een lekker warme zonnige vakantie in Frankrijk. Vooral Zuid-Frankrijk staat natuurlijk bekend om echte warme zomers. Daarnaast klinkt het ook chique. Niet té chique natuurlijk, want het blijven wel betaalbare meubels van Leenbakker. En dus: LeSud.

Vervolgens heeft Motif er een prachtig logo van gemaakt. Met een lichte zeekleur, een prettige letter en een ronde vorm die makkelijk op de meubels geplakt kan worden.

Sake van den Brule, Motif: “LeSud was meteen verrassend en commercieel bruikbaar. Met een nieuw private label wil je stiekem de indruk wekken dat je al jaren bestaat. Dat is, naast het zonnige gevoel dat de naam LeSud oproept, een van de sterke punten in de naam.”