Hoe maak je het als merk in New York met Pierre Janssen

Ik praat met Pierre Janssen de Limpens (dat is nog eens een naam) die in New York woont en werkt. Hij heeft daar al twintig jaar zijn eigen designbureau LUSH Media genaamd. De stad New York heeft me altijd mateloos gefascineerd en ik ben er om de zoveel jaar wel weer te vinden. De laatste keer was ik mee op handelsmissie georganiseerd vanuit de Amerikaanse overheid om mijn kansen hier te verkennen. Tijdens een borrel in de Nederlandse designwinkel Moooi met drie o’s raakten we met elkaar aan de praat.

Pierre weet precies wat er voor nodig is om het te ‘maken’ in New York. Hij ziet dan ook hoe vele merken de stap compleet onderschatten en falen. Dat je in je eigen land al wereldberoemd bent, hoeft niet te betekenen dat je in New York verkocht gaat worden. De concurrentie is moordend en de aanpak is ook totaal anders dan je misschien gewend bent.

De inzichten van Pierre leveren een boeiend gesprek op. Over de locatie van je bedrijf, maar ook van je product op de schappen. De falende namen waarmee een Franse klant kwam aanzetten (erg grappig). Een naam voor een advocatenkantoor bedenken (wat ik net ook heb gedaan) bleek onmogelijk, je hoort straks waarom. En de gedaanteverandering van de stad in de afgelopen twintig jaar. Dus als je ook een beetje van New York houdt óf ook de oversteek wilt wagen, dan is deze aflevering er een voor jou.

Kleine sidenote… ik ben helaas niet naar New York gevlogen om deze aflevering op te nemen, we spraken elkaar online. Dus dat doet iets af aan de geluidskwaliteit. Maar laat dat je niet tegenhouden, deze aflevering zit weer bomvol leuke inzichten en voorbeelden.

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.