Wat doet design voor je merk? Met Roel Stavorinus.

Afl. 14 - Wat doet design voor je merk - met Roel Stavorinus.

Als je een bedrijfsnaam hebt gevonden, is de volgende stap een logo en huisstijl laten ontwikkelen. Daar valt een hoop te over te vertellen. En als iemand veel weet over branding en identiteit, dan is Roel Stavorinus het wel. Roel is een bekende naam in de wereld van ontwerpers en helpt bedrijven en instellingen met de ontwikkeling van hun branding en identiteit. Zijn functietitel wisselt nog wel eens, hij legt dat straks beter uit dan ik het hier zou kunnen doen. Tevens heb ik de primeur, de scoop, de onthulling van de nieuwe bedrijfsnaam die Roel binnenkort voor zijn eigen bedrijf gaat lanceren!

Roel maakte het superleuke boekje logo x logo (twee delen inmiddels) waarin hij ontwerpers vroeg hun favoriete logo’s te delen. Eentje die ze zelf ontwierpen en eentje die ze zelf bewonderen. Dat levert een prachtige collectie op waarbij je door de teksten beter begint te snappen wat de kracht van een logo kan zijn. Want je snapt natuurlijk wel, na de naam komt het logo. En na het logo komt vaak de huisstijl. En je kan je flink vergissen in de gevolgen van je keuzes als je niet oppast. Roel geeft daar ook een treffend voorbeeld van.

We hebben een super gesprek over de zin en onzin van logo’s, over ‘vroeger’ toen we nog ambachtelijk te werk gingen en hoe je het proces begeleid waar je met klanten doorheen moet om de juiste keuze te maken. En niet te vergeten, wat vindt Roel van het nieuwe Volkswagen logo?

Floris Hulsmann met Roel Stavornius

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.