Alle cases

upMention

upMention

‘Heinosoft. Wij kennen het geheim van Google’. Het stond op een enorm groot billboard dat ik een jaar of wat geleden langs de snelweg zag staan.

Beetje gekke naam. Wel grappig, dacht ik. Benieuwd naar dat geheim. En toen belden ze mij kort daarna op.

Partner van upMention Geerten Schollaart vertelt me dat hij en zijn broers met wie hij zijn onderneming runt, het belang van een goede bedrijfsnaam nog beter gingen begrijpen na een eerdere podcast van Namarama. Het 22 jaar oude Heinosoft was toe aan een andere naam.

Dat ‘Heinosoft’, een samentrekking van de naam van vertrokken oprichter Hein en het in 1999 zeer populaire Microsoft; je kan van alles van de naam vinden. Een nieuwe naam was niet meer dan logisch, zo bedachten Geerten Schollaart en zijn broers Arjan en Andries, mede-eigenaren van het bedrijf uit Delfgauw.

Na het traject gaf Geerten Schollaart Namarama 5 sterren: “Als management waren we al maanden over een nieuwe bedrijfsnaam aan het denken. En de lijst werd langer en langer! Elke dag kwamen er nieuwe opties bij.

Tot op een dag het kwartje viel: het vinden van een bedrijfsnaam is één, maar een besluit nemen twee! En elke bedrijfsnaam heeft voor- en nadelen, dus neem maar eens zo’n besluit.

Dus gingen we op zoek naar een expert. Al snel popte Namarama op. Zij bleken over de juiste methodes te beschikken om een nieuwe bedrijfsnaam te vinden. En zo waren we er in een paar weken over uit: Heinosoft wordt upMention.

Tot op de dag van vandaag is het nog elke dag genieten…. Bedankt, Floris & team!”

upMention zegt precies wat dit bedrijf voor je kan bereiken. Dat je meer opvalt, dat er meer over je gesproken wordt en dat je hoger in Google komt!