Waarom Burger

King het verliest van McDonald’s

McDonald’s is een ijzersterke naam. Burger King is dat niet. Waarom? McDonald’s was de eerste, ze waren de uitvinders van het fast food concept. Ze

Lees verder

De verborgen

liefdes van bedrijfsnamen

Ik heb me net door het trends report van merkbureau Cosearch geworsteld. Zij doen wereldwijd merknaam registraties en weten waar ze het over hebben. Ik

Lees verder

Je bedrijfsnaam

is je sterkste pitch

Een bedrijfsnaam is bijna altijd het allereerste wat mensen van je merk tegenkomen. Het is je introductie, je handdruk, je elevator pitch verpakt in een

Lees verder

Nieuwe namen

in 2025

Niet alleen bedrijven en merken zoeken nieuwe namen, ook in de natuur worden er nog steeds talloze nieuwe soorten ontdekt. In Australië kwamen er recent

Lees verder

Trends in

merknamen voor 2025: de comeback van de tijdloze naam!

Vorig jaar werden we opgeschrikt door de plotselinge naamswijziging van Tele2 en T-Mobile naar het verrassende Odido. Een strategische zet die aantoont dat bedrijven steeds

Lees verder

Groetjes uit

New York

Als vader van drie zonen heb ik enorm geluk. Het begon zo. Ik ging op reis naar mijn favoriete stad New York. Mijn oudste zoon

Lees verder

Hoe snel

kun je internationaal gaan met je bedrijfsnaam?

Veel ondernemers dromen ervan om met hun bedrijfsnaam meteen de hele wereld te veroveren. Het idee dat één krachtige naam voldoende is om wereldwijd succes

Lees verder

Je bedrijfsnaam

met ChatGPT bedenken

Als naamexpert word ik vaak gevraagd naar mijn mening over de opkomst van AI-tools zoals ChatGPT voor het genereren van bedrijfsnamen. Het is verleidelijk om

Lees verder

De namen

van Ola in het buitenland

Zomervakantie! Dan gaan we op vakantie en kopen we ijsjes in het buitenland. Vaak zie je dan het herkenbare Ola-logo met opeens een heel andere

Lees verder

Een bizar

experiment met namen

Gisteren sprak ik een interessante ondernemer die zich bezig houdt met geur. Ze is parfumeur en weet alles over de invloed van geur. Geur is

Lees verder

vraag een naamsessie aan

Een goede naam is onderscheidend, herkenbaar en blijft ‘plakken’. Ook op zoek naar de beste naam? Maak nu een afspraak voor een gratis naamstrategie.

Maak een afspraak