Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam

Is het tijd voor de beste naam voor jouw bedrijf? Neem dan nu contact op voor een kennismaking.

Dus wat is een goede bedrijfsnaam?

Dat lijkt vaak heel subjectief. Wat is goed? Ik denk: een naam die laat zien wat je wil verkopen. Wat je waard bent. Maar wel op een creatieve manier. Soms is er een kleine twist nodig om van iets gewoons een echte én leuke merknaam te verzinnen.

Dus niet: DeBusinessGroep.nl. Maar wel: Cohedron.nl.
Dus niet: Googlespecialisten.nl. Wel: upMention.nl.

Dat verzin je toch zo even een nieuwe bedrijfsnaam?

Een bedrijfsnaam bedenken kan lastig zijn. Veel bedrijven starten met ‘zomaar’ een naam, omdat ze er óf te lang over nadenken en tot een matig compromis komen voor een ‘leuke’ bedrijfsnaam. Vaak valt de keuze op iets wat enorm voor de hand liggend is, maar weinig opvallend of uniek. Het lastige van een nieuwe bedrijfsnaam bedenken, is dat we vaak niet in staat zijn om van buiten naar binnen te kijken. We kennen ons bedrijf veel te goed, waardoor het heel moeilijk blijkt om daar een nieuwe merknaam voor te bedenken die alles samenvat. Het leidt vaak tot ellenlange brainstormsessies met uiteindelijk een poldermodel keuze voor een matige naam.

image

Namarama werkt voor

Ilse Kaljee

Zilveren Kruis

‘Fijn dat je in zo’n korte tijd zulke verfrissende nieuwe namen hebt weten te bedenken.’

Hans Wessels

Tui

‘Wij waren op zoek naar de perfecte naam voor onze nieuwe dienst, Floris vond hem!’

Daan van Montfort

HSK Groep

‘Floris bedenkt niet alleen namen, maar kan strategisch meedenken over een heldere positionering.’

Matthijs Nelemans

Ondernemer en hoogleraar

‘Na zelf bijna 300 namen bedacht te hebben schakelden we de hulp van Namarama in. Het is bewonderenswaardig hoe snel hij met enkele namen de juiste snaar wist te raken. Mijn tip voor ondernemers: bespaar tijd en discussie en zet Namarama in, zodat je je kunt richten op zaken waarin je goed bent.’

Op zoek naar een treffende naam?

Ik nodig je graag uit voor een vrijblijvend gesprek om de mogelijke strategieën met je te bespreken.

Merknaam Bedenken
Wat heb je nodig?
Wat voor type bedrijf ben je?