Bedrijfsnaam
De beste bedrijfsnaam is een onvergetelijke bedrijfsnaam
Zonder bedrijfsnaam geen bedrijf. Iedereen die met een goed idee start komt voor deze uitdaging te staan. Alleen hoe vind je die naam? Het is voor velen een lastig struikelblok. Niet alleen omdat het moeilijk te bedenken is, ook omdat er al zoveel bedacht is! Veel namen blijken al weg te zijn, domeinnamen bezet of merknamen geregistreerd.
Wij hebben ons gespecialiseerd in het bedenken van een onvergetelijke bedrijfsnaam. We kijken scherp naar de concurrentie, je doelgroep en het imago dat je voor ogen hebt. We spelen met taal, betekenis en psychologie. Met die ingrediënten komen we altijd tot een naam die past als een maatpak. Hier zie je voor welke opdrachtgevers we dat inmiddels al gedaan hebben.
Is het tijd voor de beste naam voor jouw bedrijf? Neem dan nu contact op voor een kennismaking.
Dus wat is een goede bedrijfsnaam?
Dat lijkt vaak heel subjectief. Wat is goed? Ik denk: een naam die laat zien wat je wil verkopen. Wat je waard bent. Maar wel op een creatieve manier. Soms is er een kleine twist nodig om van iets gewoons een echte én leuke merknaam te verzinnen.
Dus niet: DeBusinessGroep.nl. Maar wel: Cohedron.nl.
Dus niet: Googlespecialisten.nl. Wel: upMention.nl.
Dat verzin je toch zo even een nieuwe bedrijfsnaam?
Een bedrijfsnaam bedenken kan lastig zijn. Veel bedrijven starten met ‘zomaar’ een naam, omdat ze er óf te lang over nadenken en tot een matig compromis komen voor een ‘leuke’ bedrijfsnaam. Vaak valt de keuze op iets wat enorm voor de hand liggend is, maar weinig opvallend of uniek. Het lastige van een nieuwe bedrijfsnaam bedenken, is dat we vaak niet in staat zijn om van buiten naar binnen te kijken. We kennen ons bedrijf veel te goed, waardoor het heel moeilijk blijkt om daar een nieuwe merknaam voor te bedenken die alles samenvat. Het leidt vaak tot ellenlange brainstormsessies met uiteindelijk een poldermodel keuze voor een matige naam.
Maak kennis met de expert
Mijn naam is Floris Hülsmann en mijn bedrijf heet Namarama. Hier worden dagelijks nieuwe merknamen geboren voor grote en kleine merken. Als naamexpert ben ik dagelijks met het bedenken van bedrijfsnamen. Ik weet daardoor heel goed wat werkt en wat niet. Vergis je niet, bedrijfsnamen verzinnen is echt een vak. Ik werk samen met opdrachtgevers die in samenwerking met een specialist tot de beste resultaten willen komen. Tot mijn opdrachtgevers behoren (internationale) bedrijven zoals ABN-AMRO, BUX, Leenbakker, Subway, Talpa, Topicus, Westjet Airlines en Westland Kaas.
Opdrachtgevers over Namarama
Ilse Kaljee
Zilveren Kruis
‘Fijn dat je in zo’n korte tijd zulke verfrissende nieuwe namen hebt weten te bedenken.’
Hans Wessels
Tui
‘Wij waren op zoek naar de perfecte naam voor onze nieuwe dienst, Floris vond hem!’
Daan van Montfort
HSK Groep
‘Floris bedenkt niet alleen namen, maar kan strategisch meedenken over een heldere positionering.’
Matthijs Nelemans
Ondernemer en hoogleraar
‘Na zelf bijna 300 namen bedacht te hebben schakelden we de hulp van Namarama in. Het is bewonderenswaardig hoe snel hij met enkele namen de juiste snaar wist te raken. Mijn tip voor ondernemers: bespaar tijd en discussie en zet Namarama in, zodat je je kunt richten op zaken waarin je goed bent.’