Alle podcasts

Podcast

De Tagline die alles veranderde met Bram Groenen (JPR Advocaten)

De Namarama Show

Je kunt van naam veranderen, maar als je dat niet wil of kan is er nog een manier om je bedrijf in de juiste woorden te vatten: de tagline.

Bram Groenen is interim marketing manager bij JPR Advocaten en benaderde mij voor hun nieuwe positionering. Met zijn bedrijf Brams Toegevoegde Waarde wist hij precies hoe hij ze daarbij kon helpen.

Als je me al langer volgt weet je dat ik geen fan ben van de achternamencultuur als kantoornamen voor advocaten. Toch ook hier geen nieuwe naam, want die voeren ze al meer dan 100 jaar. Maar wel een nieuwe tagline om de unieke koers van JPR te duiden. Het was een mooi proces, mede omdat advocaten nou eenmaal mensen zijn die overal een mening over hebben (toch?) en die graag over het voetlicht brengen. Toch heerst hier geen ‘Zuidas mentaliteit’, ze hebben oog voor een betere verdeling man/vrouw en de prive/werkbalans. Advocatuur is een zeer traditioneel beroep en verandering is lastig. Hoe kan het dan dat het JPR toch lukt om anders te zijn?

Door de designers van Bestwerk werd er een schitterende nieuwe huisstijl ontworpen die meteen ook zijn vruchten afwerpt. Hoe? Dat hoor je in deze nieuwe aflevering van de Namarama Show.

 

Floris Hülsmann & Bram Groenen

Deel deze podcast:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *