Blijtijds, het eigentijdse seniorenmagazine

Blijtijds is de nieuwe naam van een on- en offline magazine. Blijtijds gaat over slimmer ouder worden, zonder dit expliciet te benoemen. De pijlers zijn genieten, gezond en goed bekeken. Blijtijds is stijlvol en praktisch, informatief en actief en speelt in op de behoefte van de doelgroep.

Blijtijds logo

Om voor dit nieuwe initiatief een naam te vinden heeft uitgever Bindinc. de hulp van Namarama ingeroepen. In een interactief proces werd in korte tijd de nieuwe naam gevonden. Dat was hoog nodig, want de naam die de uitgever zelf bedacht had werd middels een kort geding op non-actief gesteld. De zelf gekozen naam bleek al te bestaan en de huidige eigenaar was zacht gezegd niet blij daarmee. Gelukkig hebben wij een werkwijze in huis om dit soort problemen snel op te lossen.

Blijtijds magazine

De naam is natuurlijk een mooie pastiche op ‘Bij de tijd’ in combinatie met blijheid. Vaak worden ouderen in een problematisch hoekje gezet, nu vieren we juist de ouderdom. Dit magazine geeft precies de tips en info die deze doelgroep nodig heeft. Daar past een positieve, blij, eigentijdse naam bij.

Blijtijds is inmiddels een begrip in vele huishoudens geworden. Het magazine verschijnt voortaan vier keer per jaar bij de zes programmagidsen: Televizier, Mikro Gids, KRO Magazine, NCRV-gids, Avrobode en TVFilm. Vanaf januari 2020 verschijnt Blijtijds ook wekelijks als rubriek in deze zes programmagidsen. Met een bereik van 1,5 miljoen en een abonnee-oplage van 535.000 is Blijtijds het grootste magazine voor de seniorendoelgroep in Nederland!

Zit je in de knoop met een naam die al blijkt te bestaan? Wij helpen je graag aan een betere naam.