Namarama Helpt Design Bureaus
Ik hoef het jou niet uit te leggen. Een naam is meer dan een label; het is het eerste wat mensen zien en het laatste wat ze vergeten. Een nieuwe naam bedenken voor je klanten is dan ook altijd een mooie uitdaging.
De meeste designbureaus – of design agencies – kiezen ervoor om naamgeving intern op te pakken. Zo moeilijk is het toch niet om een naam te bedenken? Wie vaker met het bijltje heeft gehakt weet dat het omgekeerde waar is.
Plan een kennismakingsgesprek in.
Enter Namarama
Opgericht in 2016 en puur en alleen gespecialiseerd in het creeren van namen. Bedrijfsnamen, productnamen, merknamen… you name it! Ik ben oprichter en eigenaar Floris Hülsmann. Naamexpert. De go-to expert voor de media als het gaat om naamgeving en werkt voor een schare van internationale klanten.
Early days
Dat ging niet meteen van een leien dakje. Ik kwam erachter dat bij veel bedrijven de emotie veel meer regeert dan ik dacht. Waar ik in mijn reclametijd nog wel eens met solide rationele argumenten de pitch kon winnen, is het met naamgeving compleet omgekeerd. Een naam is 90% emotie en 10% ratio, zeg ik vaak. Omdat ik dat steeds beter begon te begrijpen werd mijn proces ook steeds scherper. Ik zag steeds duidelijker hoe ik de klant van A – geen idee naar Z – een met overtuiging gekozen naam, kon helpen. Dat heeft gezorgd voor een methode die ik tot op de dag van vandaag gebruik.
De methode
Ik help klanten direct en help ik designbureaus met hun klanten. Mijn uitgekiende methode maakt het voor iedereen een stuk eenvoudiger om de juiste naam te vinden. Daarbij werk ik nauw samen met de bureaus. Als er al een strategie is uitgewerkt bijvoorbeeld. Ook vinden klanten het fijn als er speciaal voor de naam een expert bij gehaald wordt. Ze kijken dan toch anders naar het proces dan als je het zelf zou doen.
En last but not least: ik bedenk de naam en dan is het klaar. Geen logo. Geen huisstijl. Geen website. Daar start jullie expertise weer.
Wat Biedt Namarama?
Naamcreatie: van strategie en positionering tot eindselectie, ik begeleid het hele proces.
Naamtoetsing: Zeker weten dat de naam in verschillende markten en talen werkt.
Strategische positionering: een naam die past bij het merkverhaal en de doelgroep aanspreekt.
Juridisch fundament: analyse van de naam waarin duidelijk wordt hoe trademarkable de naam is
Waarom werken met Namarama?
- Meer dan 20 jaar ervaring
- Auteur van het enige Nederlandse boek en podcasts over naamgeving
- Al veel samenwerkingsverbanden met designbureaus
- Internationale klanten en namen
- Kickback voor het bureau dat mij uitnodigt
- Ervaring met grote trajecten voor multinationals
- In 6 weken klaar
- Geen verborgen kosten of doorlopende trajecten
Wat andere designbureaus zeggen
Wij hebben enkel 5 sterren reviews op Google en worden aanbevolen door de diverse bureaus waar wij al mee samenwerken.
“Super ervaring altijd met Floris en team! Origineel, creatief en gedegen aanpak. Ik kan hem van harte aanbevelen.” – [Wouter Friso, CEO Today Design]
Klanten
Namarama werkt andere voor: ABN-AMRO, BUX, Cohedron, DPG Media, Hunter-Douglas, KIA, Ministerie van OCW, Pearle, Subway Europe, Talpa, TUI, Westjet Airlines en Zilveren Kruis.
Neem contact op
Klaar om je naamgeving naar een hoger niveau te tillen? Onze naamtrajecten starten vanaf 5000,-. Daarnaast bieden wij jullie als bureau een interessante samenwerkkorting.
Laten we snel eens kennismaken.
Maak kennis met de expert
Mijn naam is Floris Hülsmann en mijn bedrijf heet Namarama. Hier worden dagelijks nieuwe merknamen geboren voor grote en kleine merken. Als naamexpert ben ik dagelijks met het bedenken van bedrijfsnamen. Ik weet daardoor heel goed wat werkt en wat niet. Vergis je niet, bedrijfsnamen verzinnen is echt een vak. Ik werk samen met opdrachtgevers die in samenwerking met een specialist tot de beste resultaten willen komen. Tot mijn opdrachtgevers behoren (internationale) bedrijven zoals ABN-AMRO, BUX, Leenbakker, Subway, Talpa, Topicus, Westjet Airlines en Westland Kaas.
Opdrachtgevers over Namarama
Ilse Kaljee
Zilveren Kruis
‘Fijn dat je in zo’n korte tijd zulke verfrissende nieuwe namen hebt weten te bedenken.’
Hans Wessels
Tui
‘Wij waren op zoek naar de perfecte naam voor onze nieuwe dienst, Floris vond hem!’
Daan van Montfort
HSK Groep
‘Floris bedenkt niet alleen namen, maar kan strategisch meedenken over een heldere positionering.’
Matthijs Nelemans
Ondernemer en hoogleraar
‘Na zelf bijna 300 namen bedacht te hebben schakelden we de hulp van Namarama in. Het is bewonderenswaardig hoe snel hij met enkele namen de juiste snaar wist te raken. Mijn tip voor ondernemers: bespaar tijd en discussie en zet Namarama in, zodat je je kunt richten op zaken waarin je goed bent.’
Gratis Whitepaper:
De 7 Naamzonden
Verplicht leesvoer voor elke marketeer, merkstrateeg, designer of ondernemer die geen missers meer wil maken in de zoektocht naar een nieuwe bedrijfs- of merknaam.