Adverteren in woelige tijden met Willem-Albert Bol

Willem-Albert Bol is altijd en overal aanwezig binnen DPG Media als directeur Business Development. DPG? Ja, dat is de verhipte naam van De Pers Groep. Bekend van kranten als AD, Het Parool, Volkskrant, Trouw. Bekend van radiostation Q Music. DPG Media is nu ook eigenaar van Sanoma, en dan hebben we het over NU.nl, Libelle, Margriet en Donald Duck. En ook, ik heb er nog mooie campagnes voor mogen bedenken: Startpagina.nl. Vergis je niet hoor, Startpagina is nog steeds springlevend en krijgt ongekende aantallen bezoekers.

Maar terug naar Willem-Albert Bol. Hij is een creatieve spin in het web die alle kansen die adverteerders hebben met deze mediagigant DPG in kaart brengt. En dat doet hij met verve. Hij ziet constant kansen en maakt daarmee DPG een serieuze concurrent voor de Facebooks en Googles van deze wereld. Hoe maak je optimaal gebruik van zoveel mogelijkheden om te adverteren? Online, kranten, radio… Willem-Albert verbindt adverteerders, reclamebureaus en alle mediamerken voor het beste resultaat.

Natuurlijk hebben we het over de naamswijziging van De Persgroep (waar een heel exclusief naambureau voor was ingehuurd), zijn eigen achternaam Bol (Willem-Albert was in een vorig leven nogal corpulent) en zijn visie op adverteren in deze tijd. Over het verdwijnen van het klassieke proces met de bureaus. Hoe merken zich kunnen opstellen. Het belang van merkconsistentie. “Rammend goed weten waar je als merk voor staat, dat heel goed neerzet en er toch hele innovatieve dingen mee kan doen”.

Met Willem-Albert Bol in de kantine bij DPG Media in het INIT-gebouw

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.