Je naam als meest krachtige marketinginstrument met Ed Stibbe

Ed Stibbe is geen onbekende naam in reclameland. Hij werkte vanaf de jaren ’90 bij grote bureaus als FHV/BBDO, PMSvW en Lintas. Met legende Bela Stamenkovic richtte hij SSSS & Orchestra op en nu werkt hij zelfstandig als ES & Company.

Ed gelooft niet alleen dat je als voorkeursmerk het meeste marktaandeel gaat winnen, hij heeft het ook grondig laten onderzoeken. Lange tijd hebben merken het geloof in sterke branding een beetje opgegeven, maar Ed maakt je er weer enthousiast voor. Het gaat dus niet alleen om de ‘performance’ van je merk, maar juist ook de branding. Omdat marketing alleen maar ingewikkelder is geworden en data veel belangrijker is branding een beetje een ondergeschoven kindje geworden. In zijn nieuwe boek Why winners give it all, waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt, legt hij haarfijn uit hoe dat werkt.

Hij legt uit dat bekendheid nog geen garantie is voor succes is, maar uitgekiende branding wel. Ook kom je erachter waarom Ed kritisch is over de ‘why’ van Simon Sinek (dat is toch bijna godslastering?) en wat zijn favoriete methodes zijn om een voorkeursmerk te worden.

Veel luisterplezier met deze laatste Namarama Show van dit jaar.

Met Ed Stibbe

Deel dit artikel

2 reacties op “Je naam als meest krachtige marketinginstrument met Ed Stibbe”

  1. Een wat trage inleiding, in het begin teveel ophalen van ‘de goede oude tijd’ van twee oude reclame mannen. Maar daarna, als Ed aan het woord is over zijn boek, ontstaat er vaart en passie in het verhaal.
    De moeite waard!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.