Maak een held van je merk met Gijsbregt Vijn

Gijsbregt Vijn, kijk dat is nou nog eens een mooie oud-Hollandse naam. Toch noemen klanten en collega’s hem gewoon Gijs. Gijs was ooit de freelance streatief (strateeg en creatief) die het in zijn hoofd haalde om een bureau te beginnen. Een bureau dat het net even anders doet dan de rest: Lemon Scented Tea.

Gijs is een manusje van alles, creatief, strateeg maar ook ondernemer. Waarom de keuze voor de naam Lemon Scented Tea? Gijs legt het ons uit. We krijgen meteen een primeur rondom expansie naar het buitenland. We hebben het over het belang van verhalen in je marketing. En dan hebben we het niet over gewone storytelling, maar over hoe je de heroes journey kan gebruiken voor je marketing. “Het vinden van het verhaal is vaak zo lastig niet, het is er vaak al”, betoogt Vijn. Maar om het tot leven te brengen en vast te blijven houden, dat is moeilijker. Daarom heeft Lemon Scented een unieke visie op het verbinden van merken met verhalen. Op die manier kijken onderzoeken ze eerst welke ‘vijand’ het bedrijf, de held van het verhaal, moet overwinnen. Om zo tot treffende communicatie te komen. Neo, Wickie de Viking en Nike zijn de helden die ons beter doen begrijpen wat Gijs bedoelt.

Dit gesprek is opgenomen eind juli van dit jaar. Veel luisterplezier.

Met Gijsbregt Vijn

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.