Op de rand van de afgrond met Dick van der Lecq

Laten we wel wezen, Dick is een van de reuzen uit reclameland. Met zijn enorme ervaring als bureaudirecteur staat hij nu aan het roer bij het DDB Unlimited. En zoals bekend hebben de bureaus het niet makkelijk op dit moment (70% van alle bureaus zag de inkomsten hard teruglopen). Maar Dick staat er positief in. Hij kan haast niet anders. Zo is hij nu eenmaal.

We hebben het natuurlijk over de naam DDB en de bijzondere filosofie die daarachter schuilt. Het gaat over diversiteit en conflict. Werken met modellen die nu actueler zijn dan ooit. Niet voor de makkelijkste weg kiezen. Zorgen voor een diverse werkvloer. En ook in mindere tijden achter je personeel staan.

Maar we worden nog filosofischer als we het over de afgrond hebben. Want daar groeien niet alleen de mooiste bloemen, je zal er ook overheen moeten kunnen kijken om verder te komen. Het krijgt een extra dimensie als je weet dat Dick tot een van de eerste Corona-besmette personen behoorde. Opgelopen in een kroeg in het Gooi notabene.

We hadden een mooi en lang gesprek over wat reclame is en kan bewerkstelligen. Over de erfenis van Bernbach, bekend van ‘Think Small’ voor Volkswagen.  En nog veel meer. Hoe Dick omgaat met tegenslagen en de manier waarop hij zijn bureau leidt is inspirerend voor ons allemaal.

Veel luisterplezier weer met deze nieuwe aflevering.

Met Dick van der Lecq

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.