Beïnvloeding van ons brein op wat we kopen met Tim Zuidgeest

Ik sprak met Tim Zuidgeest, de enthousiaste co-founder en consumentenpsycholoog van neuromarketing-bedrijf ST&T, die net hun naam hebben gewijzigd naar Unravel. Daar doen ze onderzoek voor grote namen als Albert Heijn, Mme Tussauds en Nutricia.

Veel reclame heeft een veel negatiever effect op sales dan mensen denken. Soms zelfs wel -16%! Tim doet een boekje open over de geheimen van ons brein. Hoe we vaak iets anders zeggen dan we doen. En hoe je je commercials, maar ook je website met een paar eenvoudige aanpassingen al veel beter kan laten scoren. Met veel leuke cases en voorbeelden.

En wat voor invloed hebben de letters die je in je naam gebruikt? Heel veel. Bepaalde klinkers vinden we klein klinken, andere klinkers groot. Daardoor kijk je misschien opeens heel anders naar je bedrijfsnaam.

Ook spreken we over de recente move naar klanten in New York. Daar gaven ze Mme Tussauds waardevolle tips voor een subtiele wijziging bij de kassa (en een nieuwe productnaam) die ze $600.000 per jaar extra gaat opleveren. En natuurlijk: waarom een nieuwe naam voor ST&T? Een gouden aflevering voor iedereen die meer wil weten over neuromarketing en consumenten-beïnvloeding.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Share
Tweet
Share