Nieuwe bedrijfsnaam voor EyeWish: Pearle Studio
Gezien? In heel Nederland en België zie je de nieuwe opticiens verschijnen genaamd Pearle Studio. GrandVision, eigenaar van Pearle, verkocht een deel van haar EyeWish winkels en zocht naar een nieuwe naam voor de rest.
Er werd gekozen voor een unieke strategie, een sub-brand. Want je weet: kiezen voor een compleet nieuwe naam is kiezen voor grote marketinginspanningen. Kun je ook gebruik maken van je eigen merkbekendheid met Pearle? Veel merken kiezen dan voor een ‘endorsed brand’. Je kent het wel, ‘Polo, by Ralph Lauren’. Maar een merk ernaast zetten, als luxere broertje of zusje, dat zie je niet zo vaak. Voorbeeld is Starbucks met Starbucks Reserve.
Het was een mooi traject. Wij hebben gezocht naar een naam die werkt in alle talen, waar het luxere assortiment al in terug te horen is en dat de naam Pearle niet zou overheersen. Met Pearle Studio is er weer een klinkende nieuwe naam gelanceerd waar we trots op zijn.
Heb jij al een Pearle Studio gespot?
https://www.pearlestudio.nl/