Alle podcasts

Podcast

Hoe je van een museum een succes maakt (Theo Meereboer, Museummaker)

De Namarama Show

Afgelopen zondag was ik met Ninke in museum MORE. Ook een leuke naam want het staat voor de collectie van MOdern REalisme die ze daar tonen. Ik zag prachtige hyperrealistische kunst van Anya Janssen. De aanstichter van dit bezoek was Theo, die ik sprak voor mijn nieuwste podcast.

Wie wat langer in de wereld van tv en media rondloopt is hem vast wel eens tegengekomen. Theo Meereboer is een duizendpoot die steeds weer nieuwe keuzes maakte. Hij werkte bij 2MB, Ivo Niehe, René Stokvis, Sanoma en Tinker en ging van journalistiek, copywriting, artdirection en hoofdredactie naar zijn huidige titel Museummaker. Die naam viel me meteen op, want je kan hem wereldwijd gebruiken. Museummaker en mjoesiejummeeker.

Het blijkt dat Theo ook zeer bewust met naamgeving omgaat. Zo redde hij een museum van de ondergang door een bord met ‘MUSEUM’ bovenop te plaatsen (ja, zo simpel kan het dus zijn). Theo kan enorm veel vertellen over de wereld van musea. Wat is nou het doel van een museum? Hoe trek je publiek? Het gaat natuurlijk om identiteit en communicatie, de onderwerpen waar wij marketingmensen dagelijks mee te maken hebben. Maar hoe werkt het dan met de dynamiek van een gebouw vol met oude spullen? Daar heeft Theo het antwoord op. Ook deelt hij zijn favoriete musea met je.

Als je deze podcast geluisterd hebt dan beloof ik je, heb je meteen zin om naar een museum te gaan.

Floris en Theo in Warnsveld

Deel deze podcast:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *