De haat-liefde verhouding met film van Danielle Guirguis
De Namarama Show
Wie echt een hele toffe bedrijfsnaam heeft is Filmproducent Daniëlle Guirguis, namelijk Smarthouse. Je zou kunnen redeneren dat het een vrij gewone naam is totdat je de descriptor ziet: arthouse advertising & indie films. Ze geeft een unieke draai aan het maken van commercials en is ook nog producent van speelfilms en documentaires. Zoals van het voor beste film genomineerde en in Chili opgenomen La Holandesa. Daarnaast heeft ze ook nog een videoproductiehuis opgericht die de familie compleet maakt: Smart-S (zeg dat maar een hardop).
Maar films maken zoals we dat deden is nu even geen optie meer. Dan is het interessant om te horen hoe zij de nabije toekomst van de film ziet. Zo is ze samen met een groep vooraanstaande producenten uit heel Europa bezig om oplossingen daarvoor te bedenken.
Verder onthuld ze de échte reden waarom ze was uitgenodigd als jurylid voor het Lynx reclamefestival in Dubai. Wat is het grote verschil tussen reclames in het westen en in de Arabische wereld? En wat heb je ervoor nodig om een speelfilm van de grond te krijgen in Nederland? En waar komt die naam Guirguis eigenlijk vandaan?
Veel plezier met deze nieuwe aflevering van De Namarama Show.