naam onvergetelijk
Nu al trots en ik verheug me enorm hierop want binnenkort verschijnt: Maak je naam onvergetelijk. Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt. Met dit boek hoop ik startups, zzp’ers, professionals en ondernemers te inspireren om met geweldige namen te gaan werken. Ik neem je mee in de wereld van bedrijfsnamen, de geschiedenis, hoe maak je nou een naam en waar moet je op letten?
Starten met een boek
Toen ik mijn plan presenteerde aan Geerhard Bolte van uitgeverij Haystack, zag hij meteen potentie in het boek. Als uitgever van toegankelijke boeken voor ondernemers en professionals wist hij dat ik een onderwerp aansnijd waar veel mensen mee worstelen. Al snel kreeg ik mijn eerste boekencontract en ging ik aan het schrijven.
Het schrijfproces
Een boek schrijven had ik nog nooit eerder gedaan. Ik zal je eerlijk zeggen, ik was er nogal huiverig voor. Ook al ben ik goed met woorden, een heel boek leek me bijna onmogelijk. Maar omdat het gaat over een onderwerp waar ik zo veel van weet kwamen de teksten bijna als vanzelf. In enkele maanden lukte het me om alle woorden op papier te krijgen. Daarna volgden nog aardig wat correctierondes, sneuvelden enkele hoofdstukken en kreeg het boek echt vorm.
De cover
Don’t judge a book by it’s cover, zeggen ze weleens. Maar boeken beoordeel ik maar al te vaak daarop. Als de titel en stijl me niet aanspreken ben ik weg. Vandaar dat ik de beste boek-covermakers van Nederland en tevens vrienden (Studio Moker uit Amsterdam) bereid heb gevonden om mijn cover te ontwerpen. Ik kreeg een aantal opties van ze en wist meteen: dit gaat ‘m worden. Er werd nog wat een geschaafd en geslepen en hier zie je het eindresultaat.
De lancering
Wil jij op de hoogte gehouden worden over nieuws en ontwikkelingen rondom mijn boek? Dan kun je je hier inschrijven. Wie weet zie ik je straks bij de lancering, 13 en 14 september aanstaande. Je kunt ook als je haast hebt mijn boek hier alvast reserveren of op je verlanglijstje zetten.