Waarom Netflix

eerst Kibble heette

De oprichters van Netflix kregen het geweldige advies om hun onderneming een extreem slechte werknaam te geven.
Lees verder

Werkt een

‘gewone’ bedrijfsnaam ook

Als je op zoekt bent naar die ene treffende naam voor je bedrijf, dan helpt het soms om te weten hoe andere bekende merken aan hun naam kwamen.
Lees verder

Waar komt

die naam toch vandaan?

Als je op zoekt bent naar die ene treffende naam voor je bedrijf, dan helpt het soms om te weten hoe andere bekende merken aan hun naam kwamen.
Lees verder

Er zit

muziek in je naam

Je naam maakt op verschillende manieren geluid. Dat begint al bij hoe je je de naam uitspreekt.
Lees verder

Mag je

jargon in je teksten gebruiken?

Jargon, ik hou er niet van. Het gebruik van woorden die mensen uit jouw vak allemaal snappen, maar anderen vaak niet.
Lees verder

De gouden

tip waarmee elk plan slaagt

Ik werkte ooit bij een groot reclamebureau in Amsterdam. Een groot gebouw met meerdere verdiepingen vol met eigenwijze reclametypes.
Lees verder

Namen met

hoofdletters schrijven of juist niet?

Hoe je een naam schrijft heeft enorme impact. Iedereen die jouw bedrijfsnaam leest krijgt daar direct een associatie bij.
Lees verder

Nieuwe namen

van Namarama

Corona zorgt voor stilstand, maar ook voor vooruitgang. Wat een gave nieuwe projecten ontstaan er overal.
Lees verder

5 remedies

tegen de Corona-malaise

Deze tijd maakt me heel duidelijk hoe je mind met je aan de haal kan gaan. Hoe onze hersens werken interesseert me overmatig.
Lees verder

Acroniemen zijn

zo slecht nog niet

Vele bedrijfsnamen zijn een afkorting van iets. Iedereen kent wel een voorbeeld ervan, jij waarschijnlijk ook.
Lees verder

vraag een naamsessie aan

Een goede naam is onderscheidend, herkenbaar en blijft ‘plakken’. Ook op zoek naar de beste naam? Maak nu een afspraak voor een gratis naamstrategie.

Maak een afspraak