Hoe zet

je ChatGPT in om een nieuwe bedrijfsnaam te bedenken?

Creativiteit lijkt iets wat ons niet allemaal gegeven is. Toch zit het in ieder van ons, kijk maar naar je kindertijd. Daarin kon je onbezorgd

Lees verder

Namarama bestaat

7 jaar!

Zeven jaar creativiteit, innovatie en natuurlijk: de verhalen die ik hier met jullie mocht delen.   Het begin: Toen ik Namarama startte, had ik een

Lees verder

Odido, yes

or no?

Wat een week was het weer. Nederland werd opgeschrikt door de introductie van Odido. Niet hier bedacht, maar ik vond er natuurlijk wel wat van

Lees verder

Een passende

bedrijfsnaam bedenken met hart, hoofd en mond!

Het bedenken van een bedrijfsnaam verschijnt vaak als laatste op de takenlijst, maar paradoxaal genoeg, is het de eerste en meest fundamentele pijler waarop de

Lees verder

Op dat

wij niet vergeten…

Vandaag (30 juni) is het Social Media Dag. Een dag waarop we mooie namen van social media platforms uit het verleden mogen herdenken: Hyves, een

Lees verder

Met welke

bedrijfsnaam word je het beste gevonden op internet?

De zoektocht naar een nieuwe bedrijfsnaam wordt vaak beïnvloed door na te denken over de zoekresultaten van je naam. Want heeft je naam nou wel

Lees verder

Namarama nu

ook gevestigd in Amsterdam!

  Amsterdam. Mijn geboortestad. Waar ik van mijn studententijd tot vaderschap heb gewoond. De stad waar ik me altijd thuis voel. Is nu ook de

Lees verder

Kun je

bedrijfsnamen bedenken met ChatGPT?

Ik krijg veel vragen over het nieuwe taalwonder ChatGPT. Dit prototype van een chatbot met veel taalgevoel en enorme kennis spuugt op aanvraag zo tientallen

Lees verder

Waarom een

bedrijfsnaam hard of zacht klinkt

Ken je Kiki en Bouba? Het is een van mijn favoriete naam-experimenten. Uitgevoerd in vele landen, onder vele mensen. En de uitkomst is overal hetzelfde.

Lees verder

De waarde

van je bedrijfsnaam

“Hey Floris, wat kost dat nou?” Als naamexpert krijg ik vaak de vraag waarom de naamgeving van een bedrijf belangrijk is. Het antwoord is simpel:

Lees verder

vraag een naamsessie aan

Een goede naam is onderscheidend, herkenbaar en blijft ‘plakken’. Ook op zoek naar de beste naam? Maak nu een afspraak voor een gratis naamstrategie.

Maak een afspraak