Een passende

bedrijfsnaam bedenken met hart, hoofd en mond!

Het bedenken van een bedrijfsnaam verschijnt vaak als laatste op de takenlijst, maar paradoxaal genoeg, is het de eerste en meest fundamentele pijler waarop de

Lees verder

Op dat

wij niet vergeten…

Vandaag (30 juni) is het Social Media Dag. Een dag waarop we mooie namen van social media platforms uit het verleden mogen herdenken: Hyves, een

Lees verder

Met welke

bedrijfsnaam word je het beste gevonden op internet?

De zoektocht naar een nieuwe bedrijfsnaam wordt vaak beïnvloed door na te denken over de zoekresultaten van je naam. Want heeft je naam nou wel

Lees verder

Namarama nu

ook gevestigd in Amsterdam!

  Amsterdam. Mijn geboortestad. Waar ik van mijn studententijd tot vaderschap heb gewoond. De stad waar ik me altijd thuis voel. Is nu ook de

Lees verder

Kun je

bedrijfsnamen bedenken met ChatGPT?

Ik krijg veel vragen over het nieuwe taalwonder ChatGPT. Dit prototype van een chatbot met veel taalgevoel en enorme kennis spuugt op aanvraag zo tientallen

Lees verder

Waarom een

bedrijfsnaam hard of zacht klinkt

Ken je Kiki en Bouba? Het is een van mijn favoriete naam-experimenten. Uitgevoerd in vele landen, onder vele mensen. En de uitkomst is overal hetzelfde.

Lees verder

De waarde

van je bedrijfsnaam

“Hey Floris, wat kost dat nou?” Als naamexpert krijg ik vaak de vraag waarom de naamgeving van een bedrijf belangrijk is. Het antwoord is simpel:

Lees verder

Hoe kan

het mis gaan met je bedrijfsnaam?

Laatst gaf ik les bij de Erasmus Universiteit aan de studenten van The School of Economics. Professor Barendregt kent het belang van naamgeving in marketing

Lees verder

Je bedrijfsnaam

laten bedenken

Afgelopen week liep ik door de stad en viel het me weer op hoeveel bedrijven de verkeerde naam hebben gekozen. Je ziet de worsteling van

Lees verder

Maak een

punt met je bedrijfsnaam

Je bedrijfsnaam is het begin en het einde van je bedrijf. De alfa en de omega. De start en het eind. Iedereen die met jouw

Lees verder

vraag een naamsessie aan

Een goede naam is onderscheidend, herkenbaar en blijft ‘plakken’. Ook op zoek naar de beste naam? Maak nu een afspraak voor een gratis naamstrategie.

Maak een afspraak