Laat je merk echt iets vertellen met Alef de Jong (Wunder)
De Namarama Show
Ik zit bij strategisch designbureau Wunder en spreek Alef de Jong. Hij deelt zichzelf vele taken binnen het bureau toe, van merkstrateeg, creatief strateeg tot namenmaker, een echte all-rounder. Wunder is geen designbureau dat alleen maar ontwerpt. Ze willen echt een visie voor hun klanten ontwikkelen. Het merk echt laten communiceren, gecombineerd met hoe dat eruit komt te zien. En dat doen ze inmiddels al 7 jaar. De logo’s van onder andere RTL XL, CliniClowns, Talpa, Tijdschrift.nl, Vektis en Cordaan komen hier uit de studio.
Bij mij roept hun positie meteen allemaal vragen op: hoe belangrijk is design voor je merk? Wat kun je doen om die unieke plek in de markt te claimen? Met voorbeelden van de klanten waar Wunder voor werkt (niet de minsten) wordt je duidelijk welke mogelijkheden je met branding hebt. Want het heeft niet alleen effect op je klanten, maar ook op de mensen die bij je werken.
Alef vertelt over wat ze doen voor het Nederlandse tech-merk Trust (nooit geweten dat dat Nederlands was). Daar maken ze van wat eerst een onzijdig merk was nu een heuse brand. “Succes van merken heeft niets te maken met omvang of budget”, zegt Alef. Waar het dan wel van af hangt en hoe de naam Wunder ontstaan is hoor je in deze nieuwe podcast.
Alef de Jong