Nieuw bloed voor de creatieve bureaus met Stephan Gonnissen (Switch)
De Namarama Show
Stephan Gonnissen is oprichter van het bijzondere uitwisselingsprogramma voor creatieven bij reclamebureaus: Switch.
Stephan werkte al in de creatieve wereld vóór de uitvinding van het internet, kent de traditionele reclamewereld als zijn broekzak, maar sinds de digitale golf over reclame rolde, vond hij het pas echt interessant.
De afgelopen jaren werkte hij als freelance Art director en Creative Director, direct na een periode van tien jaar als Creative Director Digital bij reclamebureaus als UbachsWisbrun, TBWA en Etcetera, op klanten als T-Mobile, Samsung, Heineken, Albert Heijn, Apple, Volvo, Philips, KPN, et cetera. Hij heeft afgelopen jaar veel waardering geoogst met een van breinkinderen: Volvo Lifesaver, waarbij AED’s in volvos werden geplaatst om levens te redden. Zeker het bekijken waard, zie link in de shownotes.
Stephan wil graag bijdragen aan de toekomst van de reclame-industrie. En dus geeft hij regelmatig lezingen en masterclasses op verschillende kunstacademies zoals Academie Artemis, Willem de Kooning en Fontys.
Hij was ruim vier jaar bestuurslid van de ADCN (de vereniging voor creativiteit in reclame en design in Nederland), waar hij vooral initiatieven voor jonge creatieven ontplooide.
Met het Switch Talent Program, een leer/werktraject om junior creatieven een betere kans te geven om een mooie start te maken bij een creative agency.
Stephan Gonnissen en Floris Hülsmann