Voetbal als kompas voor bureaudirecteur Maarten Vazquez (Kemari Digital)
De Namarama Show
Een mooi succesverhaal. Maarten Vazquez is oprichter van het gloednieuwe bureau Kemari Digital. Zijn voor- én achternaam verraden het al, Maarten is half Nederlands, half Spaans. Maarten is vrij jong voor een bureaudirecteur (30), maar dat houdt hem niet tegen om ambitieus te werk te gaan. Hij was al de baas van het in Enschede bekende bureau Vazquez, maar het was tijd voor iets nieuws.
Met een uitgekiende strategie om de leukste medewerkers te werven heeft hij een oude Landrover garage omgebouwd tot creatieve hub. Met zijn onvervalste Twentse tongval vertelt hij over de plannen die er nog liggen, waaronder expansie naar het buitenland. Voetbal is de rode draad voor Maarten, of het nou gaat over de nieuwe bedrijfsnaam, de namen van zijn kantoorruimtes, de namen van zijn werknemers of het nieuwste sponsorship dat ze zijn aangegaan met een bekende voetbalclub. Ik heb nog nooit zoveel voetbaltermen bij elkaar gehoord.
De opdrachtgevers van Kemari Digital zijn b2b-klanten maar die krijgen allesbehalve een traditionele aanpak. Met inzetten van social media en meedenken over het aanbod van hun opdrachtgevers zorgen ze voor een nieuw elan in reclameland.
Maarten Vazquez & Floris Hüslmann
Team | Kemari Digital