Zo verkoop je alles met Erwin Wijman

Deze keer spreek ik met merkendeskundige en meesterjournalist Erwin Wijman over zijn nieuwe boek, zijn magnum opus, Zo verkoop je alles.

Erwin is schrijver van meerdere managementboeken zoals Denken als Elon Musk en De Bedrijfsnamenfabriek, maar ook heel veel autoboeken zoals Succes met je grote auto, Wat je rijdt ben je zelf en De Geluksmachine. Hij schrijft regelmatig voor kranten: FD en NRC, reclamevakblad Adformatie, Marketingfacts, vroeger ook voor Volkskrant, Quote en nog veel en veel meer bladen.

Erwin is ook gek op bedrijfsnamen en schuwt de polemiek niet als er weer een naam wordt gelanceerd waar geen touw aan vast te knopen is. Dus je kunt je voorstellen dat dat een heel mooi gesprek oplevert.

We hebben het over zijn nieuwe dikke (koffietafel-)boek en over de vele kansen die er voor ondernemers liggen om reclame voor zichzelf te maken. We hebben het over de overtuigingen die mensen hebben over reclame en wat velen tegenhoudt om aan marketing te doen. “Het gaat niet om de tent, maar om de vent”, zegt Erwin meerdere keren. Het persoonlijke verhaal is waar de kracht zit om contact met je klanten te krijgen en te houden. Dat brengt ons natuurlijk ook op de nieuwe campagne van Albert Heijn met Ilse en haar gezin. Om van daaruit weer naar zijn favoriete onderwerp te gaan: auto’s. Wat het verband is tussen de namen van onze auto’s en de namen die we kiezen voor onze kinderen. De nieuwe naam van het Haagse kunstpaleis komt uiteraard ook aan bod.

Veel luisterplezier!

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.