Alle artikelen

Verkeerde naam, wat nu?

Artikel

Verkeerde naam,

wat nu?

Ja, het leek zo logisch toen Rob en Frans een evenementenbureau begonnen om het gewoon Rofra te noemen. Lekker makkelijk. Net zoals advocatenkantoren altijd de namen van de partners lekker groot op hun gevel zetten: “Niemeijer, Kniesoor en Duurmans Advocaten”. Dat doen wij ook, dachten Rob en Frans, maar dan lekker gewoon. Maar na verloop van tijd was de vindbaarheid op zoekmachines toch niet echt hard gegroeid. En ook hun specialisme om sportieve bedrijfsuitjes te organiseren kwam ook niet goed naar voren.

Een typisch geval van verkeerde naam gekozen. Wat nu? Vaak wordt er dan gedacht aan de meest radicale oplossing. Van naam veranderen. Een nieuwe domeinnaam kopen en weer van voor af aan beginnen. Een moedige stap, maar niet altijd de beste. Want er is een andere oplossing.

Dat is het kiezen voor een ijzersterke slogan. In de reclamewereld ook wel tagline of pay off genoemd. Dan behoud je de mensen die je al kennen en het geeft de mogelijkheid om door nieuwe klanten gevonden te worden. Met een slogan kun je met een scheutje creativiteit voor heel veel extra duidelijkheid zorgen.

Moet je wel oppassen dat je niet op slechte slogans.nl terecht komt (waar ik bovenstaande foto gevonden heb).

(foto: Nicolette Schuurman)

Ook hulp nodig bij een tagline, wij helpen je graag. Neem hier contact met ons op.

Deel dit artikel:

[social_warfare buttons='twitter,pinterest,facebook,linkedin']

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *