Laat klanten onbewust voor je kiezen met Tom de Bruyne
De Namarama Show
Vandaag zit ik op het prachtige kantoor van SUE in Amsterdam en spreek met Tom de Bruyne. SUE Behavioral Design om precies te zijn. Dit bureau is opgericht door Tom met zijn partner Astrid Groenewegen. Tom is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketing innovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.
Niet zo lang geleden heeft SUE er een zusje erbij gekregen: SUE & The Alchemists. Samen met VVD-coryfee Klaas Dijkhoff en zijn campagneleider Bas Erlings. Wat zijn hun plannen en waarom deze samenwerking?
Mijn hoofdvraag: waar komt de naam SUE vandaan? Ook dat is een mooi verhaal en maakt echt duidelijk waar ze voor staan. Hoe beïnvloed je mensen met creativiteit, data, psychologie en technologie op een goede manier? En net zo belangrijk: wat is de foute manier? Zo is Tom niet mals in zijn bewoordingen als het over bijvoorbeeld Facebook gaat. Hoe wordt Tom zelf beïnvloedt en hoe gaat hij daar mee om?
Wil je meer weten over hoe marketing en beïnvloeding werken dan raad ik je van harte aan deze podcast te beluisteren.
Tom de Bruyne (1975) is tevens TEDx speaker, fellow aan de KU Leuven en gastdocent op o.a. de Erasmus Universiteit.
Tom de Bruyne