Alle artikelen

De kern van je bedrijfsnaam

Artikel

De kern

van je bedrijfsnaam

Merkgoeroe Seth Godin zei het al: “Naming it makes it possible to talk about it”.

En dat is misschien wel het belangrijkste punt van de bedrijfsnaam.

Mensen willen het niet hebben over een mengsel van diverse geurstoffen in een oplosmiddel versterkt met kleurstof en een fixatiemiddel.

Mensen willen het wel hebben over Miss Dior of Sauvage van Dior.

En dat wij als mensen met elkaar ergens over kunnen praten, anderen kunnen inspireren en zo het verhaal op gang krijgen, daar helpen namen natuurlijk enorm bij.

Je naam hoeft niet alles te zeggen over wie je bent en wat je doet (daar zijn andere plekken voor).

Als je naam maar goed uit te spreken en te schrijven is.

Als je naam maar verbinding oproept in plaats van afkeer (onzinnamen als AXCES, GLURT, FTOX).

In mijn whitepaper over bedrijfsnamen krijg je nog de laatste tips hierover.

 

 

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

[social_warfare buttons='twitter,pinterest,facebook,linkedin']

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *