Alle artikelen

Een bedrijfsnaam bedenken is het makkelijkste wat er is! (met voorbeelden)

Artikel

Een bedrijfsnaam

bedenken is het makkelijkste wat er is! (met voorbeelden)

Of is het toch niet zo makkelijk?
Veel mensen zeggen dat het heel makkelijk is om een bedrijfsnaam te bedenken.

Maar als je het eenmaal hebt meegemaakt dan weet je wat voor horrorscenario’s er mogelijk zijn.

Voorbeelden zijn:

  • Brainstorms die maar bleven duren en duren zonder enig resultaat
  • Zelf denken dat je dé naam hebt gevonden maar niemand die het met je eens is
  • Een bedrijfsnaam vinden die al lang blijkt te bestaan
  • Domeinnamen die al bezet zijn, ook nog eens door een concurrent
  • Een brief van een advocaat krijgen dat je de gekozen naam moet verwijderen

 

Een originele bedrijfsnaam bedenken met 5 voorbeelden

Nee er kunnen aardig wat beren op je pad komen als je een bedrijfsnaam gaat bedenken. Toch moet je je daar niet door laten stoppen! Gebruik bijvoorbeeld mijn methode, zoals ik die hier in deze video uitleg.

Begin ook altijd met een stevige wandeling voor het bedenken van je bedrijfsnaam, want in een kantoortje worden ze zelden gevonden. Het is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat je lopend stukken creatiever bent dan zittend. Lees de tips uit mijn boek: Maak je naam onvergetelijk.

Laat je inspireren door namen die je zelf leuk vindt. Maak een lijst van namen waar je een goed gevoel bij hebt en probeer eens te omschrijven wat je nou zo goed aan die namen vindt. Deze voorbeelden helpen je goed te onderbouwen wat nou belangrijk voor je is bij de te bedenken bedrijfsnaam.

Schrijf ook zoveel mogelijk namen op! Liever te veel dan te weinig. Ga nog niet meteen kijken of de website vrij is, dat komt later pas. Geef je creativiteit de ruimte.

Stel een deadline. Je hersens vinden het fijn om te weten wanneer het af moet zijn. Die druk helpt om tot een besluit te komen.

En als je er dan nog niet uitkomt, dan weet je wie je moet spreken. Maak hier een afspraak voor een vrijblijvend gesprek voor meer voorbeelden hoe je jouw nieuwe bedrijfsnaam kunt bedenken.

 

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *