Alle artikelen

5 jaar Namarama!

Artikel

5 jaar

Namarama!

Allereerst een woord van dank dat je me hier volgt. Van sommigen weet ik dat ze dat nu al vele jaren doen en dat vind ik echt fantastisch. DANK!

5 jaar geleden zat ik met mijn gezin op een kleine camping in de Ardèche en kreeg ik eindelijk – na een jaar nadenken – de naam van mijn namenbureau binnen. Namarama. Dat moest het worden. Dat ik er zo lang over gedaan had, was alleen maar een voordeel. Het bracht me tot een methode die ik tot op de dag van vandaag gebruik.

De komende weken zal ik je wat meer vertellen over de hoogte- en dieptepunten uit de eerste 5 jaar van mijn naamcreatiebureau. Want wat is er veel gebeurd. Ik ben 1 boek, 2 podcasts, 3 websites, 5 kantoorlocaties, vele media-optredens en 1000en namen verder.

2016. In de voorgaande jaren kreeg ik veel werk als freelance copywriter bij de grote reclamebureaus. Enkele maanden voordat ik bekend ging maken dat Namarama ging starten, droogden de opdrachten als bij toverslag op. Hoe dan? Niemand wist er nog van, en toch was er plots geen werk meer bij mijn vaste opdrachtgevers. Alsof een onzichtbare hand me deze kant op duwde… ‘Zie je wel, daar is geen werk meer voor jou’. Het zette wel extra druk op mijn stap.

Week 1 van de start. Mijn persbericht verschijnt op vele plekken. Ik krijg veel complimenten over de naam. Dat geeft me moed. Dan word ik gebeld door niemand minder dan creatieve duizendpoot Dagan Cohen. Hij formeert een team dat bij ABN AMRO de naamgeving van een nieuw gebouw gaat doen. Of ik wil meedenken. Natuurlijk! Mijn eerste echte opdracht is een feit en is ook geweldig om te doen. Ik voel dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Volgende keer: mijn dieptepunt met een lastige klant.

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.