Alle artikelen

Met welke bedrijfsnaam word je het beste gevonden op internet?

Artikel

Met welke

bedrijfsnaam word je het beste gevonden op internet?

De zoektocht naar een nieuwe bedrijfsnaam wordt vaak beïnvloed door na te denken over de zoekresultaten van je naam. Want heeft je naam nou wel of geen invloed op je Search Engine Optimization (SEO)? Het is een vraag die veel ondernemers bezighoudt in dit digitale tijdperk waarin online aanwezigheid essentieel is. Hier enkele overwegingen die je kunt volgen om je kansen op een goede vindbaarheid te vergroten. Doe er je voordeel mee!

Een van de belangrijkste aspecten om rekening mee te houden bij het kiezen van een bedrijfsnaam is de relevantie ervan voor je producten of diensten. Het is logisch dat een naam die duidelijk aangeeft wat je bedrijf doet, gemakkelijker te associëren is met relevante zoektermen. Stel dat je een bedrijf hebt dat handgemaakte sieraden verkoopt. In dat geval zou een naam als “HandgemaakteSieraden.nl” of “UniekeSieradenShop” potentieel gunstig kunnen zijn voor je SEO. Het toevoegen van zoekwoorden aan je bedrijfsnaam kan helpen om je online zichtbaarheid te vergroten.

Alleen… ik weet niet hoe deze namen op jou over komen, maar ik vind ze nogal… cheap. Goedkoop. Dat komt omdat het niet echt merken zijn. Het is geen Cartier, Bulgari of Van Cleef & Arpels. Zo was er ooit een aanbieder op websites als PDAshop, Laptopshop en Barbecueshop. Ze hadden wel succes maar merkten ook dat niemand ze echt ging onthouden of vaker terugkwam. Dat bedrijf heet nu… Coolblue! Zij ontdekten dat alleen online vindbaar zijn niet genoeg is. En zeg nou zelf, Coolblue ken je toch wel?

En dan kun je dus beter een naam kiezen waar je veel langer mee vooruit kunt. Die niet zo plat is. Wat helpt is om naast domeinnamen is ook aanwezigheid van je bedrijfsnaam op sociale media te krijgen. Consistente branding op verschillende online platforms kan bijdragen aan je online zichtbaarheid en vindbaarheid.

Het is ook de moeite waard om te overwegen hoe je bedrijfsnaam wordt weergegeven in zoekresultaten. Hoewel zoekmachines zoals Google complexe algoritmen gebruiken om zoekresultaten te bepalen, zal een unieke en onderscheidende bedrijfsnaam nog steeds opvallen. Wat ik altijd als tip geef: kijk eens hoe jouw naam er wel of niet uitspringt tussen de zoekresultaten op Google.

Conclusie, ga niet voor de meest voor de hand liggende naam en kijk hoe jij je kunt onderscheiden met een bedrijfsnaam die je klanten zal bekoren. De SEO regel je door consistente branding en content toe te voegen op je website en de socials goed te benutten.

Wil jij onze hulp bij jouw nieuwe naam, neem dan hier even contact op.

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *