Alle artikelen

Stevige winst met nieuwe namen

Artikel

Stevige winst

met nieuwe namen

Stevige winst met nieuwe namen

Gezond eten is een uitdaging. Zeker voor kinderen die maar al te vaak hun neus ophalen voor alles wat groen is. Hoe krijgen ze dan die dagelijkse portie groente en fruit toch naar binnen? De Belgische supermarkt Delhaize zag de worsteling en besloot actie te ondernemen. Niet door met grote borden ‘Eet meer fruit’ in de winkel te komen. Maar door heel vernuftig de namen van hun producten te veranderen.

Kindvriendelijke namen

Bij namen van veel voedingssoorten sta je nauwelijks stil. Een sperzieboon is een sperzieboon en that’s it. Nou niet dus. Wat als we nou al ons groente en fruit een andere naam gaan geven? Kindvriendelijke namen? Het thema werd magie. De kracht die gezond eten je geeft is magisch. En zo werden maar liefst 16 artikelen van een magische naam voorzien. Courgettes? Trollenknotsen! Worteltjes? Oranje raketten! Sperziebonen? Kikkerski’s! De creatieven hebben hier hun fantasie de vrije loop gelaten en toverden de ene na de andere leuke naam tevoorschijn.

Winstgevende namen

De naamswijziging was een doorslaand succes. In slechts twee weken gingen er twee miljoen stuks over de toonbank. Dat was een stijging in verkoop van maar liefst 151%! Hoeveel de kinderen er meer van zijn gaan eten is nog niet bekend.

Moraal van dit verhaal

Kijk nog eens kritisch naar de namen die je geeft aan je diensten of producten. Je hebt er vaak een blinde vlek voor. Als je door de ogen van je klant ernaar gaat kijken (of de doelgroep die je wilt bereiken) dan kunnen er zomaar veel betere namen ontstaan. Lees ook: Denkfout nummer 1 bij namen bedenken.

 

Sperzibonen - Kikkerski's

Sperzibonen >  Kikkerski’s
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Witloof > Drakentand
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Worteltjes > Oranje raketten
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Krieltjes > Mini meteorieten
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Aubergine > Indianenkano
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Courgettes > Trollenknotsen
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Oesterzwammen > Kaboutertrompetten
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Komkommer > Frisbees voor elfjes (doordenkertje)
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Paprika’s > Schatkistjes
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Tomaat > Clownsneus
Foto © Delhaize

Stevige winst met nieuwe namen

Bleekselderij > Elfen glijbanen
Foto © Delhaize

 

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

[social_warfare buttons='twitter,pinterest,facebook,linkedin']

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *