Alle artikelen

Hoe wij de nieuwe naam Pearle Studio hebben gemaakt

Artikel

Hoe wij

de nieuwe naam Pearle Studio hebben gemaakt

In heel Nederland en België zie je de nieuwe opticiens verschijnen genaamd Pearle Studio. GrandVision, eigenaar van Pearle, verkocht een deel van haar EyeWish winkels en zocht naar een nieuwe naam voor de rest.

Er werd gekozen voor een unieke strategie, een sub-brand. Want je weet: kiezen voor een compleet nieuwe naam is kiezen voor grote marketinginspanningen. Kun je ook gebruik maken van je eigen merkbekendheid met Pearle? Veel merken kiezen dan voor een ‘endorsed brand’. Je kent het wel, ‘Polo, by Ralph Lauren’. Maar een merk ernaast zetten, als luxere broertje of zusje, dat zie je niet zo vaak. Voorbeeld is Starbucks met voor hun luxe tak de bedrijfsnaam Starbucks Reserve. Dit zijn Starbucks winkels waar je echt lekker kunt zitten en het meer café dan afhaalbalie is.

Het was een mooi traject. Wij hebben gezocht naar een naam die werkt in alle talen, vooral Engels, Nederlands en Frans. Belangrijk want de winkels zullen voornamelijk in België (tweetalig) en Nederland gevestigd zijn. Ook zochten we naar een bedrijfsnaam waar het luxere assortiment al in terug te horen is. Studio staat voor ‘woonruimte’ maar ook voor ‘atelier’. Het geeft de winkels een meer artistieke insteek die past bij de design-brillen. En last but not least, Studio is niet te overheersend naast de naam Pearle. Het is expres niet een hele creatieve of opvallende naam geworden, een echte sub-brand dus.


Met Pearle Studio is er weer een klinkende nieuwe bedrijfsnaam gelanceerd waar we trots op zijn.

 

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

1 thought on “Hoe wij de nieuwe naam Pearle Studio hebben gemaakt

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.