Alle artikelen

Hoe wij de nieuwe naam Pearle Studio hebben gemaakt

Artikel

Hoe wij

de nieuwe naam Pearle Studio hebben gemaakt

In heel Nederland en België zie je de nieuwe opticiens verschijnen genaamd Pearle Studio. GrandVision, eigenaar van Pearle, verkocht een deel van haar EyeWish winkels en zocht naar een nieuwe naam voor de rest.

Het was een mooi traject. Wij hebben gezocht naar een naam die werkt in alle talen, vooral Engels, Nederlands en Frans. Belangrijk want de winkels zullen voornamelijk in België (tweetalig) en Nederland gevestigd zijn. Ook zochten we naar een bedrijfsnaam waar het luxere assortiment al in terug te horen is. Studio staat in het Frans voor ‘knusse moderne woonruimte’ maar ook in veel talen voor ‘atelier’. Het geeft de winkels een meer artistieke insteek die past bij de design-brillen. En last but not least, Studio is niet te overheersend naast de naam Pearle. Het is met opzet niet een hele creatieve of opvallende naam geworden.

Irma Gros, Marketing Manager bij Pearle zegt hierover:

“De samenwerking met Namarama is ons zeer goed bevallen. De methode die zij hanteren werkt snel en is efficiënt. Wij waren blij met de longlists en de brand analyse. Namarama is een no-nonsense bureau met een eigen manier van werken.”


Met Pearle Studio is er weer een klinkende nieuwe bedrijfsnaam gelanceerd waar we trots op zijn.

 

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

2 thoughts on “Hoe wij de nieuwe naam Pearle Studio hebben gemaakt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *