Alle artikelen

Namarama gaat internationaal

Artikel

Namarama gaat

internationaal

Nederlandse naamcreatie kent geen grenzen meer

 

Naamcreatie is het verborgen kindje onder de marketingbureaus. Je hoort vaak weinig van ze. Toch doen ze belangrijk werk, ze staan vaak aan de wieg van menig nieuw merk. Namarama timmert hard aan de weg.

Na onze succesvolle internationale naamgeving voor de vegan ‘kip’ van Subway (Taste Like Chicken, met trademark T.L.C.™, in 10 Europese landen uitgerold) is er nu weer een nieuwe naam die heel Europa bestormt: Stryk.

 

Nieuwe naam voor BUX X: Stryk

Stryk is de nieuwe naam van de app die eerst BUX X heette. De online broker wilde voor de CFD-handel zich losweken van de aandelenhandel met de naam BUX en riep de hulp van Namarama in. Binnen enkele weken was de nieuwe naam een feit en nu in heel Europa actief. Stryk past goed bij het vooral masculiene imago van de volatiele CFD-handel. Toeslaan op het juiste moment.

 

Pearle zet in op Pearle Studio

Een andere nieuwe naam voor Nederland en België die hier is ontwikkeld: Pearle Studio. Het chique zusje van de Pearle winkels is inmiddels in vele steden zichtbaar aanwezig. Irma Gros, marketing manager van Pearle zegt hierover: “De samenwerking met Namarama is ons zeer goed bevallen. De methode die zij hanteren werkt snel en is efficiënt. Wij waren blij met de longlists en de brand analyse. Namarama is een no-nonsense bureau met een eigen manier van werken.”

 

Van Heinosoft naar upMention: wij kennen het geheim van Google

Verder was er nog de naamswijzing die op vele billboards zichtbaar is: upMention. Dit in online search gespecialiseerde bureau vond de oude naam Heinosoft niet meer passen bij hun ambitieniveau. Vandaar een frisse nieuwe naam met internationale allure, upMention. Deze naam is zowel in Nederland als Kenia actief.

Het in 2016 opgerichte naamcreatiebureau Namarama van Floris Hülsmann heeft steeds meer ambities richting het buitenland. Hij zegt daarover: “Ik zie steeds meer internationale merken die starten met een sterke naam naar aanleiding van de nieuwe strategie. Door de gezamenlijke zoektocht naar een nieuwe naam wordt die strategie alleen maar helderder. Als de passende naam is gevonden is de marketing die je vervolgens maakt slechts een invuloefening.”

 

 

 

Ook interessant voor je:

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *