Alle artikelen

Odido, yes or no?

Artikel

Odido, yes

or no?

Wat een week was het weer.

Nederland werd opgeschrikt door de introductie van Odido.

Niet hier bedacht, maar ik vond er natuurlijk wel wat van (net zoals de rest van Nederland).

Mijn opinie is sterk positief.

Ik mocht dat delen in het Algemeen Dagblad, Adformatie en bij De Ondernemer.

Het leukste stuk was een live interview met Gerard Ekdom.

Of ik ter plekke ook nog even de nieuwe naam voor Radio 10 wilde bedenken.

 

Waarom ik positief ben?

Ik zie vaak dat mijn klanten eerst neigen naar wat ze al kennen.

Bekend maakt bemind.

Maar het ‘bekende’ is vaak ook al de bekende weg.

Het zorgt niet voor onderscheid of herkenning.

Meer van hetzelfde valt weg in de massa.

 

De switch van namen als Tele2 en T-Mobile is dan ook passend.

Die namen moesten nog benoemen waar het om ging (‘tele’ en ‘mobiel’).

Maar wat een telco doet is als water uit de kraan of stroom uit het stopcontact.

Niet heel interessant, maar je hebt het wel nodig.

 

Ziggo was daar al veel eerder mee en kijk hoe gewend iedereen nu is aan die naam.

Behalve dan dat ze nu Vodafone/Ziggo heten, pijn aan m’n ogen!

Dus Odido.. fris. Vrolijk.

En natuurlijk hebben de makers mijn boek gelezen.

Daar vertel ik alles over de voorkeur van namen met alliteratie erin.

Deze naam maakt geluid, dat past goed bij mobieltjes en andere schermen.

En je kunt hem ook nog omdraaien, een palindroom.

Met een flink marketingbudget en klantenbestand kan niemand eromheen.

Straks is iedereen er weer aan gewend.

Net zoals bij Ziggo.

 

OOK INTERESSANT VOOR JE:

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *