De Look-a-like namen van de Lidl

Ik weet niet of je er wel eens komt, maar de Lidl is natuurlijk een unieke winkelformule tussen alle andere supermarkten. Vooral omdat het vol staat met merken die heel erg lijken op de A-merken die we allemaal kennen. Voer voor naamgekken zoals ik.

Net-niet-net-wel

De potten pindakaas lijken op Calvé maar heten Vita D’or. De Duo Penotti heet Duetti. De pakjes sigaretten zijn heel erg Marlboro vormgegeven maar heten Goldfield. De Oreo’s heten Neo’s. De Vlugge Japie is de tegenhanger van de Snelle Jelle. Time Out koeken heten hier Any Time. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ze komen ermee weg, rechtszaken winnen ze aan de lopende band, dus fabrikanten hebben de hoop al opgegeven.

Kordaat en Kornuit

De nieuwste vondst was ook weer heel brutaal: Kordaat. Het nieuwe biertje van de Lidl. Ja dat lijkt echt heel erg op Kornuit. Zo’n ouderwetse, stevige naam met veel testosteron. En toch ook weer anders. En ook hier kon de brouwer van Kornuit geen verweer tegen hebben. Dus als je er nog nooit geweest bent, ga je verbazen over de look-a-like namen van de Lidl.

 

Ken jij nog van die look-a-like namen? Zet ze in de reacties!

PS Je kunt je nog inschrijven voor de workshop Onvergetelijke Bedrijfsnaam Voor Starters, volgende week woensdag in Deventer.

 

Ook interessant voor je:

4 reacties op “De Look-a-like namen van de Lidl”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Share
Tweet
Share