Mijn grootste

geheim als namenmaker

Zal ik je eens een geheimpje verklappen? Als namenbedenker weet ik natuurlijk precies waar ik de beste namen kan vinden. Nee, dat is niet op

Lees verder

Is het

slim om van bedrijfsnaam te veranderen?

Afscheid nemen van een bedrijfsnaam roept een hoop onzekerheden op. Waarom zou je het veranderen? Vaak bestaat de naam al net zo lang als je

Lees verder

Hoe een

designbureau tot de perfecte naam komt voor de opdrachtgever

“Een naam voor je bedenken, ja leuk!” Dat is wat de meeste designbureaus denken als ze de opdracht krijgen. Iedereen kan toch een naam bedenken?

Lees verder

Maak van

je bedrijfsnaam een familienaam

Let op, dit gaat niet over het omgekeerde: maak van je familienaam (je achternaam) je bedrijfsnaam. Dat kun je beter niet doen. Hoe dat zit

Lees verder

De kern

van je bedrijfsnaam

Merkgoeroe Seth Godin zei het al: “Naming it makes it possible to talk about it”. En dat is misschien wel het belangrijkste punt van de

Lees verder

Het belangrijke

verschil tussen een merknaam en een bedrijfsnaam

Is je bedrijfsnaam hetzelfde als een merknaam? In dit artikel geef ik je antwoord op deze belangrijke vraag. Waarom belangrijk? Omdat veel bedrijven niet in

Lees verder

5 redenen

om een naamexpert in te schakelen

Nu we hier bij Namarama al zo’n vijf jaar bedrijfsnamen bedenken, wordt het steeds duidelijker wanneer een naamexpert nodig is om hulp te bieden. Er

Lees verder

Namen voor

je website bedenken

Bij het bedenken van namen voor je website kunnen er drie dingen misgaan. Ik neem je even mee in de wereld van domeinnamen en websitenamen,

Lees verder

Waarom Coca-Cola

nooit een octrooi heeft aangevraagd

Het recept van Coca-Cola is een streng bewaard geheim. Het verhaal gaat dat er maar twee mensen het recept mogen weten. Waarom vragen ze dan

Lees verder

Hoe wij

de nieuwe naam Pearle Studio hebben gemaakt

In heel Nederland en België zie je de nieuwe opticiens verschijnen genaamd Pearle Studio. GrandVision, eigenaar van Pearle, verkocht een deel van haar EyeWish winkels

Lees verder

vraag een naamsessie aan

Een goede naam is onderscheidend, herkenbaar en blijft ‘plakken’. Ook op zoek naar de beste naam? Maak nu een afspraak voor een gratis naamstrategie.

Maak een afspraak