Waarom geen

Cupidodag? ❤

Ik wandelde met mijn zoontje over de markt toen hij zich plots omdraaide en vroeg: “Papa, waarom heet Valentijnsdag eigenlijk geen Cupidodag?” Goede vraag.
Lees verder

Een nieuwe

bedrijfsnaam bedenken met deze 5 Gouden Tips

Ga jij aan de slag met het bedenken van een nieuwe bedrijfsnaam? Gefeliciteerd! Dit is namelijk het moment dat alle opties nog open zijn. Het is daarom handig..
Lees verder

Lang leve

je naam!

Hoe oud is de oudste merknaam? Hoe lang gaat een naam eigenlijk mee? Die vragen deden mij op zoek gaan naar heel oude merknamen. Dat zijn vaak familienamen, om.
Lees verder

Verkeerde naam,

wat nu?

Ja, het leek zo logisch toen Rob en Frans een evenementenbureau begonnen om het gewoon Rofra te noemen. Lekker makkelijk. Net zoals advocatenkantoren altijd..
Lees verder

Denkfout nummer

1 bij namen bedenken

Het zijn tijden waarin we alles eenvoudig kunnen aanpassen. Let maar op, het aanpassen van dingen is een onderdeel van ons denken geworden. Vroeger bouwde je..
Lees verder

Merknamen die

je zonder nadenken gebruikt

Laatst had ik het over merknamen die voor een hele productcategorie worden gebruikt, own the name, win the game. Dat zijn er misschien nog veel meer dan je..
Lees verder

Own the

name, win the game

Niet voor niets ben ik gek op de titel van dit artikel. Met deze gedachte start ik elke zoektocht naar een sterke merknaam. Waarom? Je kunt met je naam een..
Lees verder

Top 10

grappige namen

Als klein jongetje werd ik al getriggerd door namen. Zo was er in de jaren ’80 een radioreclame voor afwasbare vloertegels voor je keuken. De naam van die..
Lees verder

Wat (bijna)

iedereen vergeet bij het bedenken van een nieuwe naam

Een nieuwe naam voor een bedrijf of merk mogen verzinnen, zie ik als een groot voorrecht. Het is alsof er een kindje op komst is, alles is nog helemaal blanco.
Lees verder

vraag een naamsessie aan

Een goede naam is onderscheidend, herkenbaar en blijft ‘plakken’. Ook op zoek naar de beste naam? Maak nu een afspraak voor een gratis naamstrategie.

Maak een afspraak